Provozní řády jídelny

  • ZŠ Třebízského v síti

Vnitřní řád školní jídelny

Tento vnitřní řád byl vydán na základě následujících předpisů:

  • vyhláška č. 107/2005 Sb. o školním stavování v platném znění
  • zákon č. 561/2004 Sb. – Školský zákon v platném znění
  • zákon č. 258/2000 Sb. o ochraně veřejného zdraví a o změně některých souvisejících zákonů v platném znění
  • vyhláška č. 137/2004 Sb. o hygienických požadavcích na stravovací služby a o zásadách osobní a provozní hygieny při činnostech epidemiologicky závažných,
  • 410/2005 Sb. o hygienických požadavcích na prostory a provoz zařízení a provozoven pro výchovu a vzdělávání dětí a mladistvých
  • nařízení EU č. 852/2004 o hygieně potravin
  • 262/06 Sb. zákoník práce v platném znění
  • zákon č. 250/2000 Sb. o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, ve znění pozdějších předpisů

Všechny jmenované zákony a vyhlášky jsou k nahlédnutí u vedoucí ŠJ.

Vymezení hlavního účelu a předmětu činnosti

Školní jídelna je součástí příspěvkové organizace Základní škola a Mateřská škola Kralupy nad Vltavou – zřizovací listina ze dne 5. 2. 2014 včetně příloh.

HLAVNÍ ČINNOSTÍ je zabezpečeno školní stravování žáků základní a mateřské školy, závodní stravování zaměstnanců příspěvkové organizace

DOPLŇKOVOU ČINNOSTÍ je poskytování stravování cizím strávníkům.

Režim výdeje jídel a rozsah poskytovaných služeb

Pro hlavní činnost - žáci – školní stravování

Školním stravováním se rozumí stravování žáků v době přítomnosti ve škole a první den neplánované nepřítomnosti.

Obědy 11,15 - 13,30 hod. pondělí - pátek

Pro doplňkovou činnost – ostatní

Svačiny 08,30 - 08,45 hod. pondělí - pátek
Obědy 11,00 - 11,15 hod. pondělí - pátek
Obědy 11,00 hod. - 11,30 hod. v době školních prázdnin a provozu ŠJ

Odběr do jídlonosičů pouze první den neplánované nepřítomnosti (možnost využití odhlašování do 08,00 hod. na týž den).

Obědy 11,00 - 11,15 hod.

Rozsah poskytovaného stravování

Obědy: výběr č. 1 - 2 je přístupný všem strávníkům
Svačiny jsou jednotné.

Právo žáka na školní stravování v rozsahu dle vyhlášky 107/2005 Sb.

Žák základní školy má právo odebrat oběd.
Žák mateřské školy má právo odebrat oběd, dopolední a odpolední svačinu.

V případě zájmu o jídla dle vyhlášky 107/2005 Sb. a nad rámec rozsahu v současnosti poskytovaného školní jídelnou, kontaktujte přímo vedoucí ŠJ.

Registrace a evidence strávníků

Žáci jsou do evidence pro stravování registrováni na základě předložené přihlášky pro školní jídelnu před začátkem školního roku. Případy nástupu žáků během školního roku se provádí obdobně s případným telefonickým odsouhlasením s vedením školy.

Strávníci v rámci doplňkové činnosti se registrují na základě přihlášky do školní jídelny jednotlivých požadavků.

V aktivní databázi jsou žáci evidováni do data dle údaje ve školní matrice. Poté jsou ještě celý další školní rok odloženi ve vyřazovací třídě pro případ přestupu na jinou školu a finančního vypořádání. Následně dojde k archivaci a vyřazení strávníků z aktivní evidence.

Při mimořádném ukončení vzdělávání je strávník povinen se dostavit i k ukončení stravování a finančnímu vypořádání.

Provoz pokladny školní jídelny pro registraci a evidenci strávníků, je v době školního vyučování základní školy 07,30 - 9,00 hod. a 12,30 - 14,30 hod.

V ostatní dny podle individuálního rozpisu.

Způsob úhrady stravy

  1. V HOTOVOSTI pouze v krajním případě
    • úhrada při prvním nákupu: částka za objednanou stravu + stravovací karta
    • úhrada při dalším nákupu: částka za objednanou stravu snížená o případné odhlášení z minulého období
    • složení libovolné zálohy
  2. PŘEVODNÍM PŘÍKAZEM na účet školy 0466039329/0800
    VS = evidenční číslo strávníka
  3. SPOROŽIRO, INKASO u ČS a.s. nebo u ostatních bank
    na sběrný účet 0101035261/0800 bez VS
  4. FAKTUROU
    Platby pod bodem a) až b) se provádí dopředu, zpravidla na měsíc.
    Platby pod bodem c) budou strženy k 20. každého měsíce.
    Platby pod bodem d) pro doplňkovou činnost dle údajů vystavené faktury podle její splatnosti

Prodej stravovací karty (čip)

Čip je všem strávníkům prodáván za cenu 115 korun, stává se majetkem strávníka. Výkup čipů po ukončení stravování je umožněn za cenu 60 korun.

Čip je vždy hrazen strávníkem, a to i v případě, že je strava fakturována zaměstnavateli nebo školskému zařízení.

Přihlašování, odhlašování, výběr jednotlivých chodů obědů

Objednávání u žáků základní školy se provádí automaticky hromadně dle závazné trvalé přihlášky strávníka na měsíc dopředu.

V případě neuhrazení stravného, nebude strávníkovi vydán oběd.

Odjednávání u žáků mateřské školy se provádí každý den ráno v 8,00 hod. podle docházky. Pokud by dítě ráno nastoupilo později, musí rodiče tuto skutečnost nahlásit předem paní učitelce MŠ, aby se pro něj počítalo se stravou.

Objednáním a uhrazením vybraných jídel je automaticky u obědů nastaven výběr č. 1 , svačiny jsou jednotné. Výběr obědů se provádí na stanovený časový úsek dopředu (1 – 2 týdny) nejpozději však do 13,45 hod. na následující den. V případě další naléhavé potřeby, změny (nemoc, pracovní cesta) je možné provést odhlášení i přihlášení do 08,00 hod. na týž den, ale ne přes internet

Neodhlášené a nevyzvednuté obědy propadají.

Při stravování v době školních prázdnin v rámci doplňkové činnosti je lhůta pro změny objednávek stanovena do 13,45 hod. na následující den. Termín pro případnou naléhavou změnu na týž den (09,00 hod.) zůstává v platnosti i v době školních prázdnin.

Každý strávník nese odpovědnost za svoje přihlášky a odhlášky.

Způsoby provádění změn:

  • osobně u vedoucí ŠJ
  • samoobslužně prostřednictvím výběrových boxů umístěných v ŠJ
  • telefonicky na čísle: 311 284 905
  • prostřednictvím internetu na www.strava.cz, číslo zařízení 5202
  • Výše sazeb za stravování

    Předškolní stravování:

    kateg.3-6 let přesnídávka, oběd, svačina 32,- Kč
    kateg. 7 let přesnídávka, oběd, svačina 35,- Kč

    Školní stravování:

    kateg. 7– 10 let oběd 22,- Kč
    kateg.11 - 14 let oběd 24,- Kč
    kateg. 15 let a více oběd 26,- Kč

    Zařazení do věkových skupin se řídí dosaženým věkem v příslušném školním roce (školním rokem se rozumí období od 1. 9. – 31. 8.)

    Školní stravování se poskytuje v době přítomnosti žáka ve škole a první den neplánované nepřítomnosti. Při ostatních absencích (nemoc, ředitelské volno, studijní volno apod.) je nutné stravu odhlásit. V případě kontrolou zjištěné neoprávněnosti využívání školního stravování může být finanční rozdíl (dotace na školní stravování) doúčtován.

    Doplňkové stravování:

    žáci, zaměstnanci dopolední svačina 12,- Kč
    AZ centrum přesnídávka, oběd, svačina 59,- Kč
    MŠ Lobeč oběd 45,- Kč
    ostatní strávníci oběd 55,- Kč

    Vrácení přeplatků za odhlášenou stravu

    V průběhu školního roku se finanční obnos za odhlášenou stravu automaticky odečítá z úhrady na následující měsíc.
    Přeplatky na konci školního roku zůstávají na osobním stravovacím kontě pro následující období, ale mohou být na vyžádání vypořádány, viz níže.
    Vracení přeplatků strávníkům nebo jejich zákonným zástupcům se provádí v hotovosti nebo převodem na bankovní účet na základě jejich písemné žádosti, výjimečně v hotovosti na základě ústního požadavku. O vrácení přeplatku může strávník požádat za níže uvedených podmínek nejvýše jedenkrát za měsíc.
    Žáci, kteří ukončí vzdělávání, jsou vyzýváni k převzetí přeplatků v kanceláři ŠJ.
    Nevyzvednuté přeplatky žáků, kteří již ukončili vzdělávání, jsou ještě celý příští školní rok evidovány v programu stravné a na požádání vypláceny.

    Náležitosti pro vrácení přeplatků v hotovosti

    • u strávníků mladších 18 let písemné zmocnění zákonného zástupce a současně předložení občanského průkazu nezletilého, výjimečně pouze na základě předloženého občanského průkazu
    • u strávníků, kteří ještě nemají občanský průkaz, se přeplatek vyplácí pouze zákonnému zástupci

    Náležitosti pro bezhotovostní převod přeplatků

    • řádná písemná žádost o přeplatku stravného

    Zapomenutí a ztráta kartičky

    Při zapomenutí čipu je vedoucí ŠJ vystaven náhradní doklad vedoucí školní jídelny
    Při ztrátě čipu se zamezí jeho zneužití okamžitým zakoupením čipu nového.

    Vlastní stravování

    Stravování probíhá samoobslužným způsobem. Nejprve se odebírá podnos a příbor. Následně u výdejního okénka samotné jídlo. Nápoje jsou k dispozici ve výdejních termosech přímo na jídelnách.

    Po ukončení konzumace strávníci odkládají použité nádobí do okénka a tác na určené místo. Ponechání táců na stolech je nepřípustné.

    Pro konzumaci je strávníkům poskytována dostatečně dlouhá doba, nutná pouze pro jídlo, nikoliv pro další činnosti.

    Strávníci jsou povinni se při stravování chovat ohleduplně, v souladu s hygienickými a společenskými pravidly.

    Za úmyslně poškozené zařízení bude vyčíslena a vymáhána finanční náhrada.

    Strávníci dochází ke stravování v doprovodu zaměstnanců školy, oděvy a tašky odkládají mimo prostory jídelny.

    Dohled nad nezletilými strávníky

    Dohled nad nezletilými strávníky v době výdeje a konzumace jídel je zajišťován pracovníky dozoru dle denního rozpisu.

    Výdej jídel do jídlonosičů

    Pouze první den neplánované nepřítomnosti žáka ve škole je možné vydat jídlo do přenosného jídlonosiče.

    V ostatních případech je výdej jídel do jídlonosičů ZAKÁZÁN! Doporučuje se využít možnosti odhlášení do 08,00 hod. na týž den.

    Odnášení jídel a nádobí mimo budovu

    Odnášení jídel, ovoce a kusových doplňků mimo budovu jídelny je ZAKÁZÁNO.
    Odnášení nádobí z jídelny je ZAKÁZÁNO bez výjimky.

    Přítomnost osob bez zakoupené stravy

    Osoby bez objednaného jídla nemají právo vstupu do výdejních prostorů a jídelny. Výjimkou je nutný doprovod, např. osobní asistenti.

    Přítomnost osob ve vestibulu je možná pouze za účelem zajištění stravování. Žádná ostatní přítomnost NENÍ DOVOLENA.

    Provozní doba pro veřejnost

    Pokladna a kancelář vedoucí ŠJ :
    07,30 – 09,00 hod. 12,30 – 14,30 hod.

    Ve dnech vyučování základní školy, ve dnech školních prázdnin a mimo hromadnou dovolenou.

    Mimořádný úklid v době výdeje a konzumace jídel

    Mimořádný úklid v jídelně v době výdeje zajišťuj pracovník dozoru nebo uklízečka.

    Na případnou nenadálou událost (rozlití, rozbití,..) je strávník povinen upozornit pracovníka dozoru nebo výdeje, aby mohl být proveden úklid.

    Kouření a užívání omamných prostředků

    Kouření a užívání omamných prostředků je ZAKÁZÁNO jak ve vnitřních prostorách Školní jídelny, tak venkovních. Venkovními prostory se rozumí areál školy.

    Náměty, připomínky a stížnosti

    Připomínky k jídelníčku, jednotlivým jídlům, provozu jídelny, organizování výdeje stravy, technické závady atd. přijímá vedoucí ŠJ, vedoucí kuchařka a případně další zastupující pracovníci.

    Seznámení

    Vnitřní řád je vyvěšen na nástěnce vestibulu Školní jídelny a na internetových stránkách www.skola.trebizskeho.cz

    Výtah nejdůležitějších informací vnitřního řádu (termíny a formy platby, odhlašování a přihlašování stravy,...) je předáván strávníkům při zahájení stravování s odkazem na jeho plné znění. O jakékoliv změně, především v kalkulaci plateb, jsou strávníci s dostatečným předstihem informovámi.

    Jídelní lístky jsou vyvěšeny na několika místech v prostorách Školní jídelny, přístupné jsou taktéž na adrese www.strava.cz číslo zařízení 5202

    Ředitelka školy

    Tento vnitřní řád nabývá účinnosti dne 1.září 2016
    Tímto vnitřním řádem se ruší vnitřní řád ze dne 1.září 2015
    V Kralupech nad Vltavou, dne 31.8.2016